Co z koleją w Lubuskiem
Publikujemy komunikat Urzędu Marszałkowskiego w sprawie połaczeń kolejowych.
W związku z manipulacją przez niektóre media informacjami na temat taboru i połączeń kolejowych w Lubuskiem, wyjaśniamy:
Województwo Lubuskie jest właścicielem 23 pojazdów szynowych z czego 3, to elektryczne zespoły trakcyjne. Ze względu na to, że 70 proc. linii kolejowych w naszym województwie jest niezelektryfikowane, obsługa większości połączeń regionalnych, dla których organizatorem jest Województwo Lubuskie odbywa się pojazdami spalinowymi (20 sztuk). Zgodnie z umową o świadczenie usług publicznych, w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich zawartą pomiędzy Województwem Lubuskim (organizatorem) a Polregio SA (operatorem), Województwo udostępnia cały swój tabor operatorowi. Jednocześnie umowa określa, że za naprawy bieżące taboru, usuwanie usterek, przeprowadzanie przeglądów utrzymania P1, P2, P3 odpowiada Polregio S.A. Województwo Lubuskie zobowiązane jest do realizacji przeglądów utrzymania poziomu P4 oraz P5. Postępowania przetargowe na przeglądy P4 i P5 są przeprowadzane przez Województwo zgodnie z harmonogramem przygotowanym przez Polregio. Żadne postępowanie przetargowe nie było wydłużane i odbywa się zgodnie z przepisami prawa.
Na dzień 27 czerwca 2023 r. wyłączonych z użytku było 13 pojazdów udostępnionych przez Województwo Lubuskie. Z czego 2 wspomniane znajdują się na przeglądzie P4 a pozostałych 11 jest wyłączonych z powodu napraw bieżących i przeglądów, za które odpowiada przewoźnik. Przewoźnik zgodnie z umową o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich zobowiązany jest także do zapewnienia niezbędnej rezerwy taborowej, uzupełniającej pojazdy wyłączone z użytkowania.
23 czerwca 2023 r. w siedzibie UMWL doszło do spotkania członka zarządu województwa lubuskiego Marcina Jabłońskiego oraz dyrekcji Departamentu Infrastruktury i Komunikacji UMWL z zarządem spółki Polregio SA z prezesem Adamem Pawlikiem na czele. W spotkaniu uczestniczyła również Marzena Skubiszyńska - dyrektor oddziału spółki w Zielonej Górze. W trakcie spotkania zarząd spółki zobowiązał się przedstawić do dnia 27 czerwca program naprawczy usprawniający funkcjonowanie przewozów użyteczności publicznej w województwie lubuskim, zminimalizowanie odwołań pociągów oraz zapewnienie niezbędnej rezerwy taborowej. Program taki wpłynął do naszego urzędu 27 czerwca.
Jeśli chodzi o połączenia lotnicze z lotniska Babimost, to nie mają one wpływu na organizacje przez Województwo Lubuskie przewozów kolejowych użyteczności publicznej. Z roku na rok środki przeznaczone przez województwo lubuskie na transport kolejowy rosną, wzrasta także zlecona praca eksploatacyjna i liczba przewiezionych pasażerów.
LUM
1 lipca 2023 07:11, admin ego
Dodaj komentarz:
Komentarze:
"Z roku na rok środki przeznaczone przez województwo lubuskie na transport kolejowy rosną, wzrasta także zlecona praca eksploatacyjna i liczba przewiezionych pasażerów."
I co z tego skoro z połączeniami jest coraz gorzej?
Anonim_2153, 03.07.2023, 08:15, 161.69.71.25 ##
Serwis www.egorzowska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłączną własnością ich autorów.
Milion dla filharmonii
W środę 6 grudnia 2023 r. marszałek Marcin Jabłoński spotkał się z dyrektor Filharmonii Gorzowskiej Joanną Pisarewicz.
W projekt budżetu Samorządu ...
<czytaj dalej>Oprogramowanie Lubuskie trzeba zaktualizować
- Oprogramowanie Lubuskie trzeba zaktualizować - powiedział podczas spotkania lubuskich samorządowców w Paradyżu - Gościkowie prezydent Gorzowa Jacek Wójcicki.
7 grudnia ...
<czytaj dalej>Coraz bliżej święta
Otwarcie hali sportowo-widowiskowej Arena GORZÓW jest głównym elementem tegorocznej kampanii „Gorzów blisko świąt”. Dwudniowa impreza zaplanowana jest w dniach 9-10 ...
<czytaj dalej>Chcą nowego porozumienia paradyskiego
Prezydent Gorzowa Jacek Wójcicki, wspólnie z prezydentami Zielonej Góry Januszem Kubickim i Nowej Soli Jackiem Milewskim, jest inicjatorem i współorganizatorem ...
<czytaj dalej>
Anonim_5823:
Niekoniecznie. Teraz jest jednak miastem wojewódzkim. Jeżeli Zielona Góra chce dalej czerpać profity z urzędu marszałkowskiego, musi się jakoś
<czytaj dalej>
Marek z Rybakowa:
Nie mam nic przeciwko likwidacji sztucznego woj.lubuskiego - Gorzów lepiej będzie się miał we współpracy ze Szczecinem.
<czytaj dalej>
Anonim_5823:
Może warto postraszyć rozpadem województwa. To od razu postawiłoby do pionu przyjaciół z południa.
<czytaj dalej>
Anonim_4621:
Nazwa jest wtórna. Najpierw co z upadkiem tego miasta, nawet jak zmienimy nazwę na Nowy Jork to gadaniem niczego dalej nic się nie poprawi. Ślep
<czytaj dalej>