środa 28 lutego 2024     Makary, Prokop, Hilary
eGorzowska - internetowy dziennik Gorzowskiej Agencji Dziennikarskiej
szukaj    szukaj szukaj
« powrót
No nic nie zrobisz
eGorzowska - 11680_h5DTopObtTBmQ3q2nj7S.jpgWracamy do tematu związanego z problemami pasażerów korzystających z połączeń kolejowych na trasie Gorzów - Kostrzyn n.Odrą.

7 czerwca opublikowaliśmy tekst interwencyjny „Ktoś jest za to odpowiedzialny” (https://www.egorzowska.pl/pokaz,interwencja,11658,). Dziś otrzymaliśmy odpowiedź przesłaną przez rzecznika prasowego Zarządu Województwa Lubuskiego Pawła Kozłowskiego w związku z pytaniami dotyczącymi problemów w kursowaniu taboru na linii Gorzów Wlkp. – Kostrzyn n. Odrą.

Urząd Marszałkowski poprosił o wyjaśnienie spółkę Polregio, Lubuski Zakład w Zielonej Górze, w imieniu którego odpowiedź podpisała p.o. dyrektor Marzena Skubiszyńska.
Oto treść pisma:

„W odpowiedzi na korespondencję z dnia 13 czerwca br., dotyczącą pytań dziennikarza portalu egorzowska.pl, Lubuski Zakład POLREGIO w Zielonej Gorze wyjaśnia, co następuje:
Dnia 9 czerwca br. w wyniku awarii/braku dostępności zastępczego taboru szynowego odwołano następujące pociągi na odcinku Gorzów Wielkopolski Gł. - Zbąszynek: 87562, 87566, 87572. Zbąszynek - Gorzów Wielkopolski. Gł.: 78573, 78563, 78567. Za pociągi nr 87566, 87572, 78563, 78567 Zakład zapewnił autobusową komunikację zastępczą. Mimo niezwłocznie podjętych działań (kontaktu dyspozytora zakładowego z siedmioma przewoźnikami autokarowymi), nie udało się pozyskać zastępczego pojazdu drogowego za pociąg 78573 oraz 87562. W dniu 10 czerwca br. z powodów jak wyżej, na odcinku Gorzów Wielkopolski Gł. - Zbąszynek odwołano pociąg nr 87562. Odwołano również pociąg nr 78573 na odcinku Zbąszynek - Gorzów Wielkopolski. Gł. Mimo zakrojonych na szeroką skalę działań, nie udało się pozyskać zastępczego pojazdu drogowego (z przyczyn niezależnych od przewoźnika - odmowa wynajęcia pojazdu.)

Odwołania bądź opóźnienia pociągów wynikają ze zdarzeń losowych, takich jak niemożliwe do przewidzenia usterki techniczne. Ponadto, w związku z koniecznością przeprowadzenia obowiązkowych przeglądów okresowych oraz napraw powypadkowych, doszło do czasowego ograniczenia dostępności taboru. Mając na uwadze intensywną eksploatację posiadanej floty pojazdów szynowych, a także ograniczone rezerwy taborowe, awaryjne wyłączenie pojazdu szynowego często wywołuje tzw. efekt kaskadowy, przekładając się na chwilowe zaburzenie siatki połączeń. W przypadku zaistnienia przeszkód uniemożliwiających realizację procesu transportowego Zakład bezzwłocznie podejmuje wszelkie dostępne działania celem ograniczenia uciążliwości dla podróżnych. Poinformowanie pasażerów o zaistniałych przeszkodach w podróży następuje w możliwie najkrótszym czasie, w zależności od możliwości technicznych dla danej lokalizacji, w sposób zwyczajowo przyjęty.

Obecnie nasz Zakład eksploatuje kilka typów spalinowych pojazdów trakcyjnych. Są to zarówno pojazdy stanowiące własność Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego, tabor własny POLREGIO S.A. jak również pojazdy dzierżawione od innych przewoźników. Podejmujemy wszelkie możliwe działania, by utrzymać wysoki poziom niezawodności taboru, co ze względu na wiek części pojazdów jest znaczącym wyzwaniem logistycznym.

Podkreślić należy, iż w najbliższym czasie kolejne pojazdy przejdą naprawy poziomu P4, co znacząco poprawi niezawodność floty. Zakład podejmuje wszelkie możliwe kroki, które skutkować będą wzmocnieniem lubuskich szlaków dodatkowymi pojazdami. W ostatnim czasie w północnej części województwa na tory wyjechały m.in., dwa zakupione przez POLREGIO spalinowe zespoły trakcyjne SA139 ,,Link”. Z naprawy powypadkowej powrócił także pojazd SA95-002, wzmacniając taborowo newralgiczny odcinek Kostrzyn - Poznań. Planowane są kolejne zakupy, będą przesunięcia pojazdów w ramach struktury Spółki. Warto zaznaczyć, iż POLREGIO S.A. w najbliższych latach zamierza dokonać zakupu około 300 nowych składów pociągów, w tym 10 szynobusów oraz 11 pojazdów dwutrakcyjnych (hybryd). Działania te pozwolą dodatkowo wzmocnić park taborowy zakładu lubuskiego. Wyrażamy nadzieję, że podejmowane przez Zakład kroki trwale ustabilizują siatkę połączeń regionalnych w województwie lubuskim.”

Komentarz

Całą tę historię można skwitować powiedzeniem: Gadał dziad do obrazu, a obraz do niego ani razu”. Co prawda odpowiedź jakaś wpłynęła, ale nie na moje pytania. Ani Urząd Marszałkowski, ani pani dyrektor nie zajęli stanowiska. Moje pytania:
„Kiedy wreszcie sytuacja z dojazdami się poprawi? Kto jest odpowiedzialny za taki stan rzeczy? Dlaczego jak dotąd nie dało się nic zrobić, a codzienność dojeżdżających staje się coraz bardziej nieznośna. Jaki macie Państwo plan na kolejowy Gorzów?” pozostały bez odpowiedzi. A już najciekawsze jest to, że pani dyrektor, powołując się na mój tekst z 7 czerwca o sytuacji z dnia poprzedniego, opisuje historię z 9 i 10 czerwca. Całość przypomina słusznie minione czasy, gdy przewodnia siła narodu mówiła dużo o niczym, zapewniając, że dokłada starań, że wzmacnia, że planuje i prowadzi działania na szeroką skalę. A to, że Polregio zamierza kupić ok. 300 składów, to autoreklama, która nijak przekłada się na naszą rzeczywistość. I choćby ręce opadały kolejny raz, trzeba powtórzyć inne znane powiedzenie: No co zrobisz, jak nic nie zrobisz? No nic nie zrobisz…

Hanna Kaup



17 czerwca 2022 21:40, admin ego
« powrót
Dodaj komentarz:

Twoje imię:
 
Komentarze:


Opisze pewną sytuację. Feta w Gorzowie, na dworcu PKP, przyjeschały nowe szynobusy wspomniana "wyżej"2 i 1. Było zimno. Dużo gości na darmową wyżerkę, z urzędów, pkp, producenta. Każdy, kto chciał, szedł siku lub coś grubszego zrobić do WC w kontenerze / dziś są toytoye/. Czy któryś z gości zastanawiał się dlaczego mrozi sobie...., w mieście wojewódzkim, źe kibla w stacji nie ma? NIE. Nażarli się, napili, rozjechali. I takie pajace zarządzają koleją. I nic się nie zmieni, do czasu, aż urzędasów nie wyśle się na 1 miesiąc, na front do Donbasu tytułem wyraźniejszego poglądu na gorzowskie połączenia. Dziwne, że prezio Jacuś, Wiesio cicho siedzą. Ich temat nie dotyczy, racja.
Belebel, 18.06.2022, 19:07, 83.20.144.57 ##

Koleje to relikt zeszlego systemu.Kto jezdzi pociagami do pracy czy na studia?Przeciez by nie zdazyl.przez opoznienia.


Pociag jest na dalekie podroze ale te tez sie robi samochodem. Wiec dla tych co nie maja prawka czyli mlodziez uczaca sie, emeryci kobiety.Pociagiem sie dlugo jedzie ale wygodnie bo jedt wc itd. Na dalekie podroze nie nadaje sie autobus bi chce sie co chwile siku. A w pociagu mozna wstqc rozprostowac sie pochodzic przewietrzyc albo spać. Ale konduktorzy nie daja bo co stacje sprawdzają bet bo jak psow ich tam bo kazdy musi miec prace
Baczyniak, 19.06.2022, 20:11, 37.248.156.232 ##

Serwis www.egorzowska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłączną własnością ich autorów.

Uwaga taksówkarze
Komunikat dotyczący ważności licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką, samochodem osobowym, pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie ... <czytaj dalej>
Smutny obraz infrastruktury transportowej północy województwa
Publikujemy fragmenty nadesłanego Stanowiska Zarządu Lubuskiej Organizacji Pracodawców z dnia 30.01.2024 r. w sprawie aktualizacji Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego 2030. Niestety, ... <czytaj dalej>
Ważne konsultacje. Kto pierwszy, ten lepszy
Konsultacje w sprawie Krajowego Systemu e-Faktur. Ministerstwo Finansów przedstawia harmonogram konsultacji w sprawie rozwiązań prawnych i funkcjonalności Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Konsultacje ... <czytaj dalej>
Do wzięcia niemal 40 mln euro
Północ Lubuskiego sięga po unijne wsparcie. Stawką jest blisko 40 mln euro. - To ostatnie spotkanie z cyklu, ale... ostatni będą ... <czytaj dalej>
Przeglądaj cały katalog lub dodaj swoją firmę

Uwaga taksówkarze
Komunikat dotyczący ważności licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w ... <czytaj dalej>
Ukraina też walczy o Polskę
„Ludzie ludziom ten zgotowali los” - Zofia Nałkowska. Pozwolę sobie przypomnieć ... <czytaj dalej>
Powiatowy Dzień Sołtysa
Wspólne biesiadne spotkanie, upominki, konkursy z nagrodami i tańce – ... <czytaj dalej>
Szkoła jako skansen historii myśli ludzkiej
Wojciech Eichelberger na pierwszym miejscu wśród przyczyn depresji dzieci i ... <czytaj dalej>
Kalendarium eventów
« luty 2024 »
P W Ś C P S N
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
   
dodaj: imprezy@egorzowska.pl
Mała wielka sprawa
eGorzowska - adminfoto_hanna.jpg
Hanna Kaup:
Kultura nam się opłaca
Różnie można mówić o Gorzowie i na co dzień głosów narzekania nie brakuje, ale jeśli chodzi o kulturę, nie mamy się czego wstydzić. I choć jest wielu, którzy powtarzają, że ... <czytaj dalej>
Między strachem a wolnością
„Między strachem a wolnością”. To temat konkursu, do udziału w <czytaj dalej>
Konkurs fotograficzny
Gminna Biblioteka Publiczna w Bogdańcu organizuje konkurs fotograficzny „Bogdaniec - <czytaj dalej>

aktualnie nie ma żadnej czynnej sondy
Robisz zdjęcia? Przyślij je do nas foto@egorzowska.pl
eGorzowska - obaszewska-001.jpg
admin ego:
Dziewiąty cud świata
Wracamy na ścieżki Bohuslänu położonego nad cieśniną Skagerrak w północno-zachodniej ... <czytaj dalej>
admin ego:
Czy Gorzów musi być Wielkopolski
W ramach wtorkowego spotkania Klubu Na Zapiecku Barbara Schroeder gościła ... <czytaj dalej>
admin ego radzi:
Wystarczą dane
Oszuści nie muszą wcale kraść portfela. Wystarczy, że zdobędą Twoje ... <czytaj dalej>
admin ego radzi:
Ochrona zdrowia w niebezpieczeństwie
W ostatnich latach coraz częściej zdarzają się ataki na jednostki ... <czytaj dalej>
Blogujesz? Rób to lokalnie!
Wystarczy jedno kliknięcie w egoBlog
Masz problem?
Napisz do eksperta egoEkspert
Żadna sprawa nie zostanie bez odzewu. Daj znać na eGo Forum
Andrzej Trzaskowski:
Urodziłem się w Gorzowie Wielkopolskim i w Wielkopolskim chciałbym umrzeć. Tak do wczoraj myślałem. Ale skoro mogłem zmienić nazwisko, to i na <czytaj dalej>
Anonim_9144:
No właśnie: Gorzów Wielkopolski w województwie lubuskim. Warto to zmienić. Wiele osób w Polsce błędnie nas osadza w Wielkopolsce. <czytaj dalej>
Maria :
No i wszystko jasne. Ten artykuł powinien przeczytać każdy dorosły gorzowianin aby nie mieć wątpliwości co do pozostawienia nazwy GORZOW.. <czytaj dalej>
Marek z Rybakowa:
Może wreszcie się uda zlikwidować to wlkp. degradujące Gorzów do poziomu jakiejś podpoznańskiej pipdówy ... <czytaj dalej>
Anonim_5314:
Swego rodzaju czepiactwo z mojej strony: metr sześcienny objętości, nie powierzchni. Powierzchnię mierzymy w metrach kwadratowych :-) ;-) <czytaj dalej>
 
eGorzowska.pl - e-gazeta Gorzowskiej Agencji Dziennikarskiej